Kontakt

Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22
1457 København K


Telefon: 33 13 25 12 
Fax : 33 13 07 17 
EAN: 5798000016262
CVR: 33 94 63 84 

Telefonisk ekspeditionstid: mandag-torsdag 9.00-16.00, fredag 9.00-15.00.

Personlig henvendelse: mandag-fredag 10.00-14.00


Vil du klage til ombudsmanden, kan du bruge vores klageskema, som du finder her.

E-mail til ombudsmanden

Hvis du vil sende os en mail, anbefaler vi, at du bruger den Digitale Postkasse, som du bl.a. kan få adgang til på www.borger.dk. Den kan du bruge, uanset hvilken type e-mail du har.

Hvis du ikke bruger den Digitale Postkasse, skal du have en sikker e-mail for at kunne sende og modtage e-mails fra Folketingets Ombudsmand. 

Ønsker du at benytte sikker e-mail, kan du skrive til post@ombudsmanden.dk  - modtagelsen af e-mails bekræftes ikke umiddelbart efter modtagelsen.

Ombudsmandens e-mail-kommunikation er "signeret og krypteret", derfor er det nødvendigt at hente vores certifikat ind i dit e-mail-program for at kunne modtage og læse signeret og krypteret e-mail fra os.

Signeret og krypteret e-mail

For at kunne sende og modtage signeret og krypteret sikker e-mail til og fra Folketingets Ombudsmand skal du gøre følgende:

Klik på følgende link:

http://www.ombudsmanden.dk/post@ombudsmanden.dk.vcf

Hent certifikatet ind i dit e-mail program. Certifikatet kan nu bruges til at sende og modtage fortrolige (signerede og krypterede) e-mails til Folketingets Ombudsmand.

Bestilling og installation af sikker e-mail er kun mulig via Digitaliseringsstyrelsens "NemID"- hjemmeside. Vejledning kan ligeledes kun fås via ”NemID”- hjemmesiden.

www.nemid.nu

https://www.nemid.nu/support/sikker_e-mail/

 

Kort og Rejseplanen