28.02.2023 | Udtalelser FOB 2023-4 Hensigtsmæssigt med forudgående overvejelser om rammerne, hvis en myndighed giver udenforstående særlig adgang til myndigheden
24.11.2022 | Udtalelser FOB 2022-28 Anvendelsesområdet for offentlighedslovens § 30, nr. 2, og § 33, nr. 3, på organer mv. uden for den offentlige forvaltning
23.02.2021 | Udtalelser FOB 2021-4 Krav, når ekstrahering af offentlige eller samtidigt udleverede oplysninger undlades
30.06.2020 | Udtalelser FOB 2020-26 En forskningsinstitutions rapportudkast og datamateriale kunne undtages fra aktindsigt
8.04.2020 | Udtalelser FOB 2020-12 Statsministeriets delvise afslag på aktindsigt i materiale om planlagt præsidentbesøg
18.02.2020 | Udtalelser FOB 2020-8 To notater fra Kammeradvokaten kunne undtages fra aktindsigt. Spørgsmål om prisgivelse
11.09.2019 | Udtalelser FOB 2019-24 Nævns afslag på aktindsigt i procesdokumenter til Justitsministeriets førelse af sag ved et internationalt klageorgan
6.11.2018 | Udtalelser FOB 2018-32 Bestyrelsesreferater fra et selskab var ikke ”indgået til” Nationalbanken
31.08.2018 | Udtalelser FOB 2018-27 Intern faglig vurdering til brug for besvarelse af pressehenvendelse indgik ikke på en sag omfattet af offentlighedslovens § 29
6.03.2018 | Udtalelser FOB 2018-5 Ministerium kunne ikke gennemføre aktindsigt ved at henvise til materiale, som snart ville blive offentligt tilgængeligt
19.12.2017 | Udtalelser FOB 2017-35 Afslag på aktindsigt i oplysninger om eventuelt samarbejde mellem PET og Forsvaret
22.08.2017 | Udtalelser FOB 2017-23 Videregivelse af dokument fra kommunal selvstyrehavn til kommunen var ekstern
28.06.2017 | Udtalelser FOB 2017-20 Delvis aktindsigt i miljøoplysninger i ministers interne talepapir
16.03.2017 | Udtalelser FOB 2017-8 Sag om aktindsigt i dokument fra 1997 burde være undersøgt yderligere inden afslag
8.12.2016 | Udtalelser FOB 2016-53 Aktindsigt i patientjournal blev afgjort efter tidligere gældende regler. Vejledning om aktindsigt var forældet
18.11.2016 | Udtalelser FOB 2016-46 Korrespondance mellem Skatteministeriet og Kammeradvokaten kunne ikke undtages fra aktindsigt efter offentlighedslovens § 27, nr. 4, da retssag ikke kunne antages at være en nærliggende mulighed