-
Ombudsmanden: Bekymrende at borgere blev trukket i kontanthjælp på grund af mangler ved it-system
-
Kommuner kan ikke kræve, at borgere skal klage digitalt over parkeringsafgifter
-
SIRI ændrer digitalt ansøgningsskema efter ombudsmandsudtalelse
-
Pædagogiske tiltag på sikrede døgninstitutioner må ikke være for vidtgående
-
Ligebehandlingsnævnet ændrer praksis og afviser ikke længere sene klager
-
Ombudsmanden undersøger sagsbehandlingstid på 9 år hos Skattestyrelsen
-
Ombudsmandens beretning for 2022 offentliggjort
-
Gældsstyrelsen har ikke i tilstrækkelig grad fremmet inddrivelse af børne- og underholdsbidrag hos skyldnere i udlandet
-
Myndigheder skal sikre, at breve til borgerne dateres korrekt
-
Vigtigt, at myndigheders vejledning ikke kan opfattes som afgørelser eller bindende tilsagn
-
Udtalelse om borgeres muligheder for frivillig indbetaling til Gældsstyrelsen
-
Arresthuse skal sikre de indsatte adgang til toiletbesøg – også om natten
-
Ombudsmanden kritiserer idriftsættelse af nyt våbenregister
-
Transportministeriet bruger for lang tid på at behandle aktindsigtssager
-
Digitalt ansøgningsskema sikrede ikke, at udlændinge uden pas kunne indgive ansøgning
-
Ombudsmanden opfordrer myndighederne til på forhånd at overveje rammerne, hvis de giver udenforstående en særlig adgang til myndigheden
-
Ombudsmanden sætter fokus på handicaptilgængeligheden til togstationer
-
Københavns Universitets behandling af studenterklager var i strid med reglerne
-
Regioner informerer ikke længere forældre om behandling af deres børn gennem breve til børnene
-
I 2023 kommer Ombudsmandens Børnekontor på tilsynsbesøg i psykiatrien