Borgere er velkomne til at ringe til os for vejledning om ombudsmandens muligheder for at hjælpe.

Vores telefoner er åbne:
 
man-tors 9-16 
fredag 9-15 
Telefon: 3313 2512

Der er også adgang for borgere til at møde op på Folketingets Ombudsmands adresse: Gammeltorv 22, København, kl. 10-14 på alle hverdage. 

Hos ombudsmandsinstitutionen kan man få en samtale med en jurist, som kan vejlede om ombudsmandens muligheder. Man kan også aflevere en klage. Det er en god idé at ringe og aftale tid i forvejen, hvis man ønsker at tale med en jurist.

Vi beder borgere om at finde de afgørelser frem, som de ønsker at klage over, inden telefonopkaldet eller mødet hos ombudsmanden.

Vi kan normalt ikke tage stilling til en sag med det samme. Det skyldes bl.a., at ombudsmanden behandler klager skriftligt.

Det er nødvendigt at indgive en skriftlig klage, selv om man har talt med en jurist hos ombudsmanden.