Brug klageskemaet

Klageskema

Hvis du vil klage, opfordrer vi dig til at bruge vores klageskema og vedhæfte den afgørelse, du klager over, og/eller andre vigtige bilag.

Du kan også sende din klage i et brev eller i en mail. Hvis du vil sende os en mail, anbefaler vi, at du bruger den digitale postkasse (Digital Post), som du bl.a. kan få adgang til på Borger.dk.

I de fleste tilfælde svarer vi dig på din klage via Digital Post. Vi opfordrer dig til at opgive dit cpr-nummer, så vi lettere og mere sikkert kan identificere dig.

Uanset hvordan du henvender dig, beder vi dig om altid at opgive dit fulde navn og din postadresse. Vi beder dig også om at oplyse et eventuelt telefonnummer, vi kan kontakte dig på.

Filformater

Du er velkommen til at sende os filer i gængse formater som pdf, doc, docx, odt, jpg, xps og png. Undgå venligst at sende filer i et format, hvor særlige programmer er nødvendige for at åbne filerne. Det kan forsinke behandlingen af din klage, og du kan blive bedt om at sende materialet igen.

Dokumenter skal sendes vedhæftet vores klageskema eller en mail eller via Digital Post. Vi åbner ikke dokumenter, som er sendt via link til en cloudbaseret løsning.

Klage på vegne af en anden

Brug klageskemaet